Echipamentul radioamatorului

Ca de obicei in fiecare dimineata, in ultima vreme, ma intalnesc pe 145.425 MHz cu Noni, yo2dno si Bata, yo2lam pentru a ne spune “buna dimineata” si a mai discuta una alta despre pasiunea noastra si chiar a ne harjoni, putin, in vreo chestie sau alta.

In dimineata aceasta veni vorba de echipamentele de varf pentru radioamator si preturile lor, unele depasind 11.000 dolari!

Ca radioamator iti doresti sa ai ceva nou pe masa pentru traficul radio. Bata, oarecum mai patimas in a avea “toys” performante, este atras de un Flex5000, un fel de transceiver computer cu sistem de operare XP, sau/si de un ICOM 7800 ori FTDX-9000! Nimic spactaculos in ati dori sa ai echipament de top. In timp ce discutam despre performante si preturile echipamentelor de ultima generatie, mi-a trecut prin minte o retrospectiva in ce ma priveste. Adica daca acum cu ICOM 735 pot sta linistit si pot efectua trafic in toate benzile sau sa ma intristez ca nu pot achizitiona un transceiver cu renume?

Ma intorc la vechiul meu A-412 la care aveam un final cu 3X GU50 cu care am avut atatea satisfactii in trafic, mai ales in anii de buna propagare. Sigur, a povesti despre masa plina cu aparate home made de la simplu DSB TX/RX in 80 m, la incercarea de a pune pe picioare un complicat UW3DI si mai apoi la BITX20 cu varianta multiband, acum r povesti la gura sobei!

Unul din visele mele a fost sa am doua locuri unde sa pot avea “casa mea de radioamator”, dar acest lucru nu a fost posibil. Si, atunci trebuie sa accept situatia de a avea un mic colt in apartament, numit “shack radio”.

In final am cateva  intrebari la care nu pot raspunde:

– echipamentul radio avut in trecut mai voloreaza ceva?

– echipamentul din dotare acum are importanta?

– echipamentele noi raman un scop in sine?

73, Costi

Leave a Reply

