Al doilea concurs … in anul 2011!

Citind calendarul concursurilor radio,  pe pagina de info  http://www.southgatearc.org/news/ planuite in luna Septembrie, am fost atras de concursul CIS DX PSK Contest, care se desfasoara  24 ore, respectiv Sâmbătă 17 septembrie 2011, orele 12 00 UTC – Duminica 18 Septembrie 2011 orele 12 00 UTC.  Am fost atras pentru ca nu am participat inca la un concurs utilizand QPSK63 modul (Quadrature Shift Keying faza de 62,5 Rata de transfer)! Am luat decizia de a participa doar in frecventele 21.070 … 21.080 MHz.
Contactele se realizeaza in QPSK63 intre radioamatorii din intreaga lume si radioamatorii din Comunitatea Statelor Independente (CSI), adica statii din CSI si statii DX (Staţii CSI sunt toţi cei care au prefixe: 4j … 4K, EK, ER, UE … EZ, R, RA … RZ, U, şi UA … UZ).
Ce e nou in acest contest?
Fiecare participant va transmite RSQ format din patru cifre DXDA, adica eu transmit 599 3589. 599 fiind controlul obisnuit, iar 3589 este numarul corespunzator YO districtul 2, jud Timis. ( Puteţi găsi numărul dvs. de DX http://www.eupsk.com/documents/dxda-list.xls)
Softul recomandat MixW software-ul [http://www.mixw.net]. Am descarcat MixWin 2.20 la care am adaugat fisierul (zip) Stats CISQPSK, pregatindu-ma, asadar, pentru a participa in concurs dupa ce revin acasa de la Simpozionul YO2 Buzias editia 2011.
Utilizarea de către un participant  orice mijloace non-amatori cum ar fi telefoanele, telegrame, internet, sau utilizarea de pachete pentru a solicita date de contact în timpul concursului este nesportiva si duce la descalificare. Iata in sfarsit o precizare importanta. Ca sa nu fie discutii intre cei care au apucaturi nesportive…!

Leave a Reply

