CQ DX!

Cq cq cq Dx, only Dx please!
Dupa Wikipedia CQ DX meaning “calling all long-distance stations”.Acest apel in fonie sau telegrafie starneste uneori mari controverse. Sensul adevarat ar fi :
-apel, apel dx, doar dx va rog!
si de aici incepe calvarul celui care lanseaza apelul, astepta sa i se raspunda doar de catre statiile radio situate la mii de Km, ceea ce destul de rar se intampla, de regula chemand statii care  se afla la distanta mare sau mica, nefiind scris nicaieri ca eu din YO sau cineva din PY suntem DX!
Dar iata ca oricine poate face apel DX chiar daca nu este radioamator dar are o statie CB, acasa sau pe masina! Ascultati aici!
———————————————–
CQ DX for an SWL

SWL inseamna radioamator doar cu indicativ de receptie, adica poate sa asculte legaturi radio si poate trimite QSL celor auziti.

Indicativul meu de SWL a fost YO2-1047/TM. Am avut consemnate in log peste 5000 QSO-uri, am trimis multe QSL-uri si mi-au fost confirmate o buna parte. Bucuria primirii unui QSL nu poate fi descrisa. Ci doar traita!
Pentru cei care doresc sa faca primul pas spre acest hobby le recomand sa citeasca urmatorul website
http://www.astrosurf.com/luxorion/qsl-cqdx.htm

Publicat de Costi la Thursday, September 09, 2010

Leave a Reply

